Praktisk informasjon

Innholdsoversikt

  1. Om foredragene
  2. Ventelisten
  3. Medlemskap
  4. Digitalt medlemskort
  5. Fornyelse av medlemskap
  6. Tilbud om medlemskap

A) Om foredragene

Generelt

  • Dørene åpnes kl. 10:15 og foredragene begynner kl. 11:00.
  • Medlemmer må vise medlemskort med årstall, navn, e-postadresse og QR-kode ved dør inn til salen.
  • Vennligst ha medlemskortet klart på telefon eller papir før dere kommer til døren.
  • Vi ber om at alle blir sittende til slutt; det er  forstyrrende når noen forlater salen under foredraget eller spørsmålsrunden. Gå i pausen dersom man må gå før kl. 12:45.

Billettsalg for ikke-medlemmer

  • Ikke-medlemmer kan kjøpe billett for kr. 100 pr. foredrag så lenge det er plass i salen.
    Vi foretrekker Vipps som betalingsmiddel.
  • Fra kl. 10:15 starter vi med salg av 50 billetter til ikke-medlemmer. Deretter vurderes kontinuerlig tilstrømming av medlemmer før flere billetter selges.
  • Står du i billettkø må du avvente betaling til Vipps til du har fått beskjed om at du får billett. Det kan altså ikke holdes av plass i salen til noen som står i billettkø.

Teleslynge

  • Det er teleslynge i salen, som tilkobles direkte fra høreapparat. Det trengs ikke mellomledd.

Reservering av seter

  • Noen seter på de forreste radene vil være reservert til foredragsholder, møteleder, styremedlemmer og andre som jobber fram til foredraget begynner.
  • Første rad forbeholdes funksjonshemmede medlemmer.
  • Medlemmer kan holde av én-1-plass fram til kl. 10:45. Om salen er i ferd med å fylles helt opp må disse plassene frigis.

Mobiltelefoner

  • Mobiltelefoner skal være slått av/satt i flymodus under foredraget.
  • Det er ikke tillatt å ta bilder under foredraget; må evt. gjøres før, i pausen eller etterpå. Bruk av mobiltelefonen under foredraget virker forstyrrende. Vi ber derfor alle ha mobilen i lomme eller veske under foredraget.

Strømming og opptak av foredragene

  • Vi tilbyr ikke strømming eller opptak av foredragene. Du kan lese mer om dette på siden Ofte Stilte Spørsmål.

B) Ventelisten

Hvorfor har PU venteliste for å bli medlem?

Vi har i mange år hatt stor pågang av interesserte som ønsker å bli medlem.

Vi har et maksimalt antall medlemmer basert på gjennomsnittlig oppmøte foregående år. Samtidig kan ikke-medlemmer komme inn på Colosseum mot betaling, når det er ledig plass.

Dette er en fleksibel måte å organisere virksomheten på som både sikrer betalende medlemmer plass på foredragene og gir ikke-medlemmer mulighet til å komme på foredragene.

Registrering på ventelisten

For å registrere deg på ventelisten går du til puioslo.no/ventelisteregistrering/ og legger inn informasjonen vi ber om.

Bruk din private e-postadresse som du har tilgang til etter endt arbeidsforhold, slik at e-post med tilbud om medlemskap kommer frem til deg. Ikke registrerer deg med e-postadresse fra jobb da det er lett å glemme å sende oss informasjon om endret e-postadresse.

Står jeg på ventelisten?

Dette kan du enkelt sjekke selv. Gå til puioslo.no/ventelisteregistrering/ og registrer deg på ventelisten med din e-post. Hvis du får beskjed om at din e-postadresse allerede er registrert i systemet, står du på ventelisten. Hvis du mistenker du har registrert deg med e-postadresse du ikke lenger bruker kan du ta kontakt med oss på post@puioslo.no.

Jeg har fått ny e-postadresse, hva gjør jeg nå?

Har du fått ny e-postadresse, eller er usikker på om du er registrert med din nyeste e-postadresse, kan du kontakte oss på post@puioslo.no med både gammel og ny e-postadresse, så sjekker vi dette for deg.

Hvilken plassering har jeg på ventelisten?

Vi har dessverre ikke kapasitet til å besvare henvendelser om hvilken plassering man har på ventelisten, eller hvor lang tid det vil ta før man får tilbud om medlemskap.

Vi anbefaler at du følger med i e-postkassens innboks i januar når tilbud om medlemskap sendes ut. Se også spam- og reklamemapper da e-post kan havne der.

Forventet ventetid før tilbud om medlemskap

Vi har inntak av nye medlemmer i januar hvert år basert på hvor mange som ikke fornyer medlemskapet sitt i desember.

Ved registrering i dag er ventetiden flere år før man får tilbud om medlemskap.

Se forøvrig seksjonen “Hvilken plassering har jeg på ventelisten” for mer informasjon.

C) Medlemskap

Medlemskap varer 1 år fra 1. januar til 31. desember og koster kr. 1000. Vi arrangerer foredrag i perioden januar-april og september-desember.

D) Digitalt medlemskort

PU bruker digitalt medlemskort, som du finner på MIN SIDE. Når du skal på foredrag må du vise frem medlemskortet. Vi anbefaler at du på forhånd enten skriver dette ut, eller aller helst tar et skjermbilde av medlemskortet og lagrer dette på din mobil der det er enkelt å finne det fram. Eksempel er Album på iPhone eller Galleri på Samsung.

Utskrift eller bilde av medlemskortet må inneholde årstall, navn, e-postadresse og QR-kode.

Tre alternativer for å ha medlemskortet tilgjengelig:

  • Du kan skrive ut medlemskortet med årstall, navn,  e-postadresse og QR-kode. Utskriften fungerer som medlemskort. Du kan regulere hvor stor utskrift du vil ha. Innstillingene for dette finner du som regel under et valg som heter «flere innstillinger» eller noe med tilsvarende ordlyd.
  • Lag et skjermbilde/skjermdump av medlemskortet. Da lagres det som et bilde i bildegalleriet på din telefon, og du kan hente det frem uten å måtte logge inn på MIN SIDE. Du kan også lagre bildet under Notater, da slipper du å lete i bildegalleriet. Instruksjoner for hvordan dette gjøres på de forskjellige iPhone- og Android-telefoner finnes på følgende lenker:
  • Ta et bilde av medlemskortet som vises på PC/MAC/Nettbrett-skjermen med telefonen din.

Finner ikke medlemskortet på mobilen eller glemt utskriften

Hvis du ikke finner medlemskortet på mobilen eller har glemt utskriften når du kommer på foredrag, kan du gå til servicebordet for en sjekk i medlemsregisteret og få “billett” for å komme inn.

E) Fornyelse av medlemskap

Tidlig i desember hvert år sendes e-post om fornyelse av medlemskap til alle våre medlemmer. Det opplyses også om dette på forsiden av vår nettside puioslo.no

Fristen for fornyelse av medlemskap er 31. desember hvert år. Denne betalingsfristen er absolutt, og det gjøres ingen unntak. Det er heller ikke mulig å «fryse» medlemskap i en periode.

Du trenger ikke e-post fra oss for å fornye medlemskapet. Har du  ikke mottatt e-posten kan du  logge inn på MIN SIDE. Der finner du knappen for å fornye medlemskapet.

F) Tilbud om medlemskap

Tilbud om medlemskap sendes på e-post i januar hvert år til de som har stått lengst på ventelisten. Da blir også knappen for å betale medlemskap tilgjengelig på MIN SIDE.

Medlemskapsbetaling foretas på vår hjemmeside ved å logge inn på MIN SIDE, og der  betaler du medlemskapet med kort. Vi kan dessverre ikke tilby betaling via giro, bankoverføring eller Vipps.

Tilbudet om medlemskap har betalingsfrist på én uke, denne tidsfristen er absolutt. Vi anbefaler de som har stått lenge (flere år) på listen å nøye sjekke sin e-post i januar. Eventuelt logge inn på MIN SIDE for å sjekke om du har fått tilbud om medlemskap, i tilfelle e-posten fra oss har havnet i spam-mappen.